און-ליין סופרות (2) 13.10-15.12 - נוצה וקסת
כל המקומות לסדנא אזלו
לכתוב זה מקצוע שאנו לומדים תוך כדי כתיבה.
סימון דה בובואר
Scroll Down

להביט פנימה

להיכנס אל מרחבי עולמך הפנימי,
להתבונן ביופיה של בדידותך המתרחבת בתוכך,
בעת חיפוש אחר המילים הכתובות שלך,
המחכות יחד איתך – לצאת אל האור.

קורס כתיבה | סדרה של עשרה מפגשים עם נבחרת ענקיות שיקנו לך כלים מדויקים לכתיבה.

בכל שלישי ב19:00 בערב, אישה אחת, מתוך נבחרת נשים ייחודית של השפה העברית, תוציא אותך למסע.

אורך המפגשים כשעתיים – אשר יערכו און-ליין והם יכללו היכרות עם הסופרת, הרצאה, לימוד, התנסויות, תרגול – ושיעורי בית עליהם יתקבל משוב במייל חוזר.

תאריך הקורס:
13.10.2020 ועד 15.12.2020
עשרה מפגשים רצופים און-ליין
ימי שלישי 19:00 עד 21:00

מחיר הקורס:
1,800 שקלים (ניתן לפרוס לתשלומים)

הנבחרת

נעה ידלין

נעה ידלין

סופרת ותסריטאית, זוכת פרס ספיר. זוכת פרס המיני-סדרה הטובה ביותר. מחברת רבי המכר "בעלת הבית", "שטוקהולם" ו"אנשים כמונו".
צילום: איריס נשר

אריאנה מלמד

עיתונאית, סופרת, בעלת טור, עורכת, מבקרת ספרות וטלוויזיה ישראלית. כותבת ב"הארץ" על ספרות, טלוויזיה ופוליטיקה ועל הקשרים שבין כל אלה. מנחה כותבים ומדריכה מרצים ודוברים של ארגונים חברתיים בהופעה בפני קהל ובתקשורת, פעילה חברתית למען זכויות של ילדים עם מוגבלויות.

מרסל מוסרי

סופרת, עיתונאית ושדרנית רדיו. החלה את דרכה דרך פרסום סיפורים קצרים ברשתות החברתיות ומאז פתחה את הדלת לעוד יוצרים שבאו בעקבותיה. בעלת שלושה רבי מכר, תכנית שבועית ב103 fm, כותבת הטור הסוגר במעריב סופהשבוע ומנחת סדנאות כתיבה.
צילום: יונתן בלום

גלית דיסטל אטבריאן

סופרת ופובליציסטית, מנחת טלוויזיה ומגישת רדיו. זוכת פרס ספר-ביכורים של מפעל הפיס. מועמדת לפרס ספיר (בין חמשת הספרים האחרונים). כותבת טורים קבועים ומאמרים בעיתונות.

אורלי קסטל בלום

סופרת ועורכת זוכת פרס ראש הממשלה, פרס ספיר, פרס תל-אביב, פרס אלתרמן ופרס ניומן. ספריה תורגמו לשפות רבות ונמכרים ומוערכים ברחבי העולם.
צילום: רלי אברהמי
יהודית קציר

יהודית קציר

סופרת ועורכת סדרת 'הספרנית' בהוצאת הקיבוץ המאוחד. ספריה תורגמו ל 15 שפות. זוכת פרס ראש הממשלה, פרס ויצ"ו הצרפתי, פרס היצירה הציונית ומועמדת לפרס ספיר 2013.

שירה גפן

תסריטאית, מחזאית, שחקנית, במאית וסופרת. כתבה מספר ספרי ילדים שהיו מועמדים לפרסים. זוכת פרס הצגות הילדים בחיפה. זוכת פרס מצלמת הזהב במסגרת פסטיבל קאן 2007 (יחד עם בן זוגה אתגר קרת).
קרן מור

קרן מור

שחקנית תיאטרון וטלוויזיה, קומיקאית ישראלית, זוכת פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה - 4 פעמים על פרוייקטים שונים ומגוונים.
הילה בלום

הילה בלום

סופרת ועורכת ספרות. אחת מעורכות ספרות המקור הבכירות בישראל. ערכה את ספריהם של אתגר קרת, אמיר גוטפרוינד, אשכול נבו, יגאל שוורץ ועוד רבים. בעבר כתבה ביקורות ספרות וכתבות למדור הספרות של "ידיעות אחרונות".
צילום: עומר ארמוני
שהרה בלאו

שהרה בלאו

סופרת, מחזאית ופובליציסטית. זוכת פרס ראש הממשלה לספרות. פירסמה אינספור סיפורים קצרים, מסות ומאמרים בבמות שונות.
צילום: איריס נשר

המפגשים

איך בונים דמות משכנעת? מה בין דמות ספרותית ודמות בשר ודם? מה מקומם של חומרים מהמציאות שסביבנו בבניית דמות, ומה חלקו של הדמיון? מפגש סביב הדבר האחד שבלעדיו אין סיפור:
דמות חד-פעמית.

צילום: איריס נשר

כתיבת טקסט משכנע כמניפולציה על הקורא. דרישה מוקדמת: לקרוא את "לישון" של צ'כוב ומתוכו ללמוד טכניקות נפלאות, פופוליסטיות ודמגוגיות להסטת רגשותיו של הקורא מנקודה א' ל – ב'.

האם יש הבדל בין כתיבת פוסט לכתיבת ספרות? בהחלט. מהו? מתי טקסט הופך לפרוזה? ואיך עושים זאת? מה הופך כותבת לסופרת? וכיצד מונעים "ממחיאות הכפיים הווירטואליות" להפריע ליצירת האמנות.

צילום: יונתן בלום

Show! Don't Tell, כיצד מראים התרחשות בכתיבה, וכיצד מספרים עליה. מה ההבדל בין תיאור לבין מעשה, ומה ההבדל בין לראות דבר לבין להציגו. כלי יסוד מרכזי בכל מעשה כתיבה.

איך להתחיל בכלל? מה לגלות, מתי ואיך? כיצד ניתן לעניין את הקורא באמצעות slow disclosure (גילוי איטי) הדגמה לחשיבות העצומה של סדר ואופן מסירת הדברים באמצעות קריאת סיפור של אידה פינק.

צילום: רלי אברהמי

כתיבה בגוף ראשון, שני (כדיבור או כתיבה לדמות אחרת) ושלישי (מבע משולב). מתי כדאי לבחור בכל אחד מהם, מהו האפקט המתקבל אצל הקורא ואיך לכתוב בכל גוף באופן מיטבי. עבודה על דוגמאות מתוך סיפורים של 'מאסטרים' ותירגול בקצרה יחד.

שיחה על כתיבה לילדים דרך גיבורי הספרים שהשפיעו עלינו (ומלווים אותי עד היום), הכלים הנחוצים לכתיבת ספרי ילדים, ותרגול כתיבת זכרון כגשר לילדה החבויה בנו.

כיצד הופכים מילה כתובה למילה מדוברת? כיצד מבינים את המוזיקה הפנימית של הדיאלוג? ומהי שפה מדוברת לעומת שפה פנימית? אמנות הדיאלוג המדויק. כיצד הופכים מילים לדמות בשר ודם. על דיאלוג במחזה ובספרות. על דמות כהיבט נוסף של מילים. על טקסט וסאב-טקסט.

ועוד איך. יותר מזה: עריכה-עצמית היא חיונית לכל כותב. אבל היא גם ערמומית, מסתורית ומוגבלת. על נקודות עיוורות בכתיבה, על היחסים המורכבים שבין הספר-שבראשנו לבין הספר-שבפועל, על נחיצותה של נקודת מבט מבחוץ, ועל כמה דרכים לגדל את כתב-היד שלנו, לפני שנפקיד אותו בידי העורך.

צילום: עומר ארמוני

כניסה אל האיזורים הפחות פוטוגניים של הנפש: קנאה, בושה, כאב שנאה עצמית, ואיך ניתן להשתמש דווקא באיזורים האלו כדי להצית כתיבה עזה ואמינה.

צילום: איריס נשר

פרטים נוספים?

השאירו לנו פרטים ונציגתנו תחזור אליכם בהקדם.