נוֹצָה וָקֶסֶת - קורסי הכתיבה האיכותיים בישראל מבית "כלים וידע".
כל המקומות לסדנא אזלו
לכתוב זה מקצוע שאנו לומדים תוך כדי כתיבה.
סימון דה בובואר
Scroll Down

להביט פנימה

להיכנס אל מרחבי עולמך הפנימי,
להתבונן ביופיה של בדידותך המתרחבת בתוכך,
בעת חיפוש אחר המילים הכתובות שלך,
המחכות יחד איתך – לצאת אל האור.

קורס כתיבה | סדרה של עשרה מפגשים עם נבחרת ענקיות שיקנו לך כלים מדויקים לכתיבה.

בכל שני ב19:00 בערב, אישה אחת, מתוך נבחרת נשים ייחודית של השפה העברית, תוציא אותך למסע.

אורך המפגשים כשעתיים – אשר יערכו און-ליין והם יכללו היכרות עם הסופרת, הרצאה, לימוד, התנסויות, תרגול – ושיעורי בית עליהם יתקבל משוב במייל חוזר.

תאריך הקורס:
15.2.2021 ועד 26.4.2021
עשרה מפגשים רצופים און-ליין
ימי שני 19:00 עד 21:00

מחיר הקורס:
1,800 שקלים (ניתן לפרוס לתשלומים)

הנבחרת

נעה ידלין

נעה ידלין

סופרת ותסריטאית, זוכת פרס ספיר. זוכת פרס המיני-סדרה הטובה ביותר. מחברת רבי המכר "בעלת הבית", "שטוקהולם" ו"אנשים כמונו".
צילום: איריס נשר

אריאנה מלמד

עיתונאית, סופרת, בעלת טור, עורכת, מבקרת ספרות וטלוויזיה ישראלית. כותבת ב"הארץ" על ספרות, טלוויזיה ופוליטיקה ועל הקשרים שבין כל אלה. מנחה כותבים ומדריכה מרצים ודוברים של ארגונים חברתיים בהופעה בפני קהל ובתקשורת, פעילה חברתית למען זכויות של ילדים עם מוגבלויות.
שהרה בלאו

שהרה בלאו

סופרת, מחזאית ופובליציסטית. זוכת פרס ראש הממשלה לספרות. פירסמה אינספור סיפורים קצרים, מסות ומאמרים בבמות שונות.
צילום: איריס נשר

אורלי קסטל בלום

סופרת ועורכת זוכת פרס ראש הממשלה, פרס ספיר, פרס תל-אביב, פרס אלתרמן ופרס ניומן. ספריה תורגמו לשפות רבות ונמכרים ומוערכים ברחבי העולם.
צילום: רלי אברהמי
יהודית קציר

יהודית קציר

סופרת ועורכת סדרת 'הספרנית' בהוצאת הקיבוץ המאוחד. ספריה תורגמו ל 15 שפות. זוכת פרס ראש הממשלה, פרס ויצ"ו הצרפתי, פרס היצירה הציונית ומועמדת לפרס ספיר 2013.

מרסל מוסרי

סופרת, עיתונאית ושדרנית רדיו. החלה את דרכה דרך פרסום סיפורים קצרים ברשתות החברתיות ומאז פתחה את הדלת לעוד יוצרים שבאו בעקבותיה. בעלת שלושה רבי מכר, תכנית שבועית ב103 fm, כותבת הטור הסוגר במעריב סופהשבוע ומנחת סדנאות כתיבה.
צילום: יונתן בלום
הילה בלום

הילה בלום

סופרת ועורכת ספרות. אחת מעורכות ספרות המקור הבכירות בישראל. ערכה את ספריהם של אתגר קרת, אמיר גוטפרוינד, אשכול נבו, יגאל שוורץ ועוד רבים. בעבר כתבה ביקורות ספרות וכתבות למדור הספרות של "ידיעות אחרונות".
צילום: עומר ארמוני

גלית דהן קרליבך

סופרת, פובליציסטית ומלמדת כתיבה. נולדה בשדרות ומתגוררת בירושלים. כותבת למבוגרים ולנוער, זוכת בפרס אקו"ם לעידוד היצירה בספרות ילדים וכלת פרס ראש הממשלה.
צילום: גל חרמוני

נועה מנהיים

עורכת, מסאית וחוקרת תרבות. ראש מחלקת ספרות עברית בהוצאת "כנרת, זמורה, דביר", מחברת הספר "הרשת התרבותית" ובעלת טור בעיתון "הארץ".
צילום: ינאי יחיאל

עדנה מזי"א

סופרת, מחזאית, תסריטאית ובמאית ישראלית. למדה תיאטרון ופילוסופיה לתואר שני באוניברסיטת תל-אביב, שם לימדה מאוחר יותר כתיבה דרמטית וספרות. בנוסף למחזות כתבה גם רומנים. מחזותיה תורגמו לשפות זרות והועלו על הבמה העולמית. זוכת פרס מרגלית למחזה 'סיפור משפחתי', זוכת הפרס על שם לאה גולדברג, למחזה 'סיפור משפחתי'. מחזאית השנה עבור המחזה 'המורדים'.

המפגשים

כניסה אל האיזורים הפחות פוטוגניים של הנפש: קנאה, בושה, כאב שנאה עצמית, ואיך ניתן להשתמש דווקא באיזורים האלו כדי להצית כתיבה עזה ואמינה.

צילום: איריס נשר

בין טקסט לסאב טקסט, בין רצון מוצהר לרצון גלוי. על הפער ביניהם, על כוחו של דיאלוג טוב ותפקידו בפרוזה.

כתיבת טקסט משכנע כמניפולציה על הקורא. דרישה מוקדמת: לקרוא את "לישון" של צ'כוב ומתוכו ללמוד טכניקות נפלאות, פופוליסטיות ודמגוגיות להסטת רגשותיו של הקורא מנקודה א' ל – ב'.

על אמינות ספרותית ואמת מציאותית וההבדל ביניהן והכישרון לשכנע.

צילום: גל חרמוני

ועוד איך. יותר מזה: עריכה-עצמית היא חיונית לכל כותב. אבל היא גם ערמומית, מסתורית ומוגבלת. על נקודות עיוורות בכתיבה, על היחסים המורכבים שבין הספר-שבראשנו לבין הספר-שבפועל, על נחיצותה של נקודת מבט מבחוץ, ועל כמה דרכים לגדל את כתב-היד שלנו, לפני שנפקיד אותו בידי העורך.

צילום: עומר ארמוני

על חשיבות התחקיר, איך הוא יכול להקים לחיים את הדמויות שלכם, לחלץ אתכם ממחסומי כתיבה וליצור את מבנה העומק של הטקסט.

צילום: ינאי יחיאל

כתיבה בגוף ראשון, שני (כדיבור או כתיבה לדמות אחרת) ושלישי (מבע משולב). מתי כדאי לבחור בכל אחד מהם, מהו האפקט המתקבל אצל הקורא ואיך לכתוב בכל גוף באופן מיטבי. עבודה על דוגמאות מתוך סיפורים של 'מאסטרים' ותירגול בקצרה יחד.

איך להתחיל בכלל? מה לגלות, מתי ואיך? כיצד ניתן לעניין את הקורא באמצעות slow disclosure (גילוי איטי) הדגמה לחשיבות העצומה של סדר ואופן מסירת הדברים באמצעות קריאת סיפור של אידה פינק.

צילום: רלי אברהמי

איך בונים דמות משכנעת? מה בין דמות ספרותית ודמות בשר ודם? מה מקומם של חומרים מהמציאות שסביבנו בבניית דמות, ומה חלקו של הדמיון? מפגש סביב הדבר האחד שבלעדיו אין סיפור:
דמות חד-פעמית.

צילום: איריס נשר

האם יש הבדל בין כתיבת פוסט לכתיבת ספרות? בהחלט. מהו? מתי טקסט הופך לפרוזה? ואיך עושים זאת? מה הופך כותבת לסופרת? וכיצד מונעים "ממחיאות הכפיים הווירטואליות" להפריע ליצירת האמנות.

צילום: יונתן בלום

פרטים נוספים?

השאירו לנו פרטים ונציגתנו תחזור אליכם בהקדם.