נוֹצָה וָקֶסֶת - קורסי הכתיבה האיכותיים בישראל מבית "כלים וידע".
כל המקומות לסדנא אזלו
לכתוב זה מקצוע שאנו לומדים תוך כדי כתיבה.
סימון דה בובואר
Scroll Down

להביט פנימה

קורס כתיבה און-ליין | סדרה של עשרה מפגשים עם נבחרת ייחודית של 10 סופרות – שיעורי "מאסטר-קלאס" שיקנו לך כלים מדויקים לכתיבה.

בכל שלישי ב19:00 בערב, אישה אחת תוציא אותך למסע אל תוך עצמך.

אורך המפגשים כשעתיים – אשר יערכו און-ליין והם יכללו היכרות עם הסופרת, הרצאה, לימוד, התנסויות, תרגול – ושיעורי בית עליהם יתקבל משוב במייל חוזר.

תאריך הקורס: 15.2.2022 ועד 26.4.2022

מחיר הקורס:
2,500 שקלים (ניתן לפרוס לתשלומים)

הנבחרת

אורלי קסטל בלום

סופרת ועורכת זוכת פרס ראש הממשלה, פרס ספיר, פרס תל-אביב, פרס אלתרמן ופרס ניומן. ספריה תורגמו לשפות רבות ונמכרים ומוערכים ברחבי העולם.
צילום: רלי אברהמי

צרויה שלו

סופרת ועורכת ספרים. פרסמה רומנים, ספר שירה וספר ילדים. ספריה זיכו אותה בפרסים רבים, תורגמו ל-22 שפות והיו לרבי מכר בארץ ובעולם.
צילום: יונתן בלום
נעה ידלין

נעה ידלין

סופרת ותסריטאית, זוכת פרס ספיר. זוכת פרס המיני-סדרה הטובה ביותר. מחברת רבי המכר "בעלת הבית", "שטוקהולם" ו"אנשים כמונו".
צילום: איריס נשר
שהרה בלאו

שהרה בלאו

סופרת, מחזאית ופובליציסטית. זוכת פרס ראש הממשלה לספרות. פירסמה אינספור סיפורים קצרים, מסות ומאמרים בבמות שונות.
צילום: איריס נשר
יהודית קציר

יהודית קציר

סופרת ועורכת סדרת 'הספרנית' בהוצאת הקיבוץ המאוחד. ספריה תורגמו ל 15 שפות. זוכת פרס ראש הממשלה, פרס ויצ"ו הצרפתי, פרס היצירה הציונית ומועמדת לפרס ספיר 2013.
הילה בלום

הילה בלום

סופרת ועורכת ספרות. אחת מעורכות ספרות המקור הבכירות בישראל. ערכה את ספריהם של אתגר קרת, אמיר גוטפרוינד, אשכול נבו, יגאל שוורץ ועוד רבים. בעבר כתבה ביקורות ספרות וכתבות למדור הספרות של "ידיעות אחרונות".
צילום: עומר ארמוני

נועה מנהיים

עורכת, מסאית וחוקרת תרבות. ראש מחלקת ספרות עברית בהוצאת "כנרת, זמורה, דביר", מחברת הספר "הרשת התרבותית" ובעלת טור בעיתון "הארץ".
צילום: ינאי יחיאל

מרסל מוסרי

סופרת, עיתונאית ושדרנית רדיו. החלה את דרכה דרך פרסום סיפורים קצרים ברשתות החברתיות ומאז פתחה את הדלת לעוד יוצרים שבאו בעקבותיה. בעלת שלושה רבי מכר, תכנית שבועית ב103 fm, כותבת הטור הסוגר במעריב סופהשבוע ומנחת סדנאות כתיבה.
צילום: יונתן בלום

גלית דהן קרליבך

סופרת, פובליציסטית ומלמדת כתיבה. נולדה בשדרות ומתגוררת בירושלים. כותבת למבוגרים ולנוער, זוכת בפרס אקו"ם לעידוד היצירה בספרות ילדים וכלת פרס ראש הממשלה.
צילום: גל חרמוני

ענת עינהר

ענת עינהר, סופרת, מבקרת ספרים, עורכת ומנחת כתיבה יוצרת. זוכת פרס ספיר ליצירת ביכורים ופרס ראש הממשלה. עורכת את מגזין סִפּוּרַיִם.
צילום: יואב פריד

המפגשים

איך בונים דמות משכנעת? מה בין דמות ספרותית ודמות בשר ודם? מה מקומם של חומרים מהמציאות שסביבנו בבניית דמות, ומה חלקו של הדמיון? מפגש סביב הדבר האחד שבלעדיו אין סיפור:
דמות חד-פעמית.

צילום: איריס נשר

כניסה אל האיזורים הפחות פוטוגניים של הנפש: קנאה, בושה, כאב שנאה עצמית, ואיך ניתן להשתמש דווקא באיזורים האלו כדי להצית כתיבה עזה ואמינה.

צילום: איריס נשר

על חשיבות התחקיר, איך הוא יכול להקים לחיים את הדמויות שלכם, לחלץ אתכם ממחסומי כתיבה וליצור את מבנה העומק של הטקסט.

צילום: ינאי יחיאל

נדמה לנו שאנחנו כבר יודעים מה עומד לקרות בסיפור שלנו. אבל מה יקרה אם נפרוץ את הגבולות שקבענו להם ונעבור הלאה, למה שנמצא מעבר לסיפור המוכר? מה יקרה שם? מה יקרה לנו? בואו לעבור יחד את הגבול.

צילום: יואב פריד

בין המוקדם למאוחר בטקסט הספרותי: נעבור על שנים עשר עקרונות או כללים לכתיבה. איך להתחיל בכלל? מה לגלות, מתי ואיך? כיצד ניתן לעניין את הקורא באמצעות slow disclosure (גילוי איטי) הדגמה לחשיבות העצומה של סדר ואופן מסירת הדברים ועוד.

צילום: רלי אברהמי

על אמינות ספרותית ואמת מציאותית וההבדל ביניהן והכישרון לשכנע.

צילום: גל חרמוני

כתיבה בגוף ראשון, שני (כדיבור או כתיבה לדמות אחרת) ושלישי (מבע משולב). מתי כדאי לבחור בכל אחד מהם, מהו האפקט המתקבל אצל הקורא ואיך לכתוב בכל גוף באופן מיטבי. עבודה על דוגמאות מתוך סיפורים של 'מאסטרים' ותירגול בקצרה יחד.

על הדראפט הראשוני החלק, האינטואיטיבי. על חידוד הריפלקס והאינסטינקט בדרך אל האותנטיות של הטקסט הספרותי. ועל המעבר הסבלני מכתב יד לספר.

צילום: יונתן בלום

האם יש הבדל בין כתיבת פוסט לכתיבת ספרות? בהחלט. מהו? מתי טקסט הופך לפרוזה? ואיך עושים זאת? מה הופך כותבת לסופרת? וכיצד מונעים "ממחיאות הכפיים הווירטואליות" להפריע ליצירת האמנות.

צילום: יונתן בלום

ועוד איך. יותר מזה: עריכה-עצמית היא חיונית לכל כותב. אבל היא גם ערמומית, מסתורית ומוגבלת. על נקודות עיוורות בכתיבה, על היחסים המורכבים שבין הספר-שבראשנו לבין הספר-שבפועל, על נחיצותה של נקודת מבט מבחוץ, ועל כמה דרכים לגדל את כתב-היד שלנו, לפני שנפקיד אותו בידי העורך.

צילום: עומר ארמוני

פרטים נוספים?

השאירו לנו פרטים ונציגתנו תחזור אליכם בהקדם.