לכתוב זה מקצוע שאנו לומדים תוך כדי כתיבה.
סימון דה בובואר
Scroll Down

קורס כתיבה מאסטרקלאס

קורס כתיבה מאסטרקלאס און-ליין | עשרה מפגשים עם נבחרת ייחודית של 10 סופרות – שיקנו לך כלים וידע לכתיבה.

בכל שלישי ב19:00 בערב, אישה אחת תוציא אותך למסע אל תוך עצמך.
אורך המפגשים כשעתיים – אשר יערכו און-ליין.

מבנה הקורס

חלק ראשון: הרצאה ולימוד – סביב הנושא שבו מעמיקה הסופרת, נבין עקרונות בסיסיים בפרוזה ונטמיע כלים וידע פרקטיים.

חלק שני: תרגול – באמצעות תרגילי כתיבה ייחודיים נתנסה בעקרונות ובכלים שנלמדו בחלק ראשון. נבצע סבב הקראות מדגמי מבין המעוניינים לשתף ונזכה למשוב מקצועי ומכוון ממנחת המפגש.

משובים כתובים: את תרגיל הכתיבה תוכלו לשלוח במייל עבודות ייעודי לקבלת משוב כתוב מהסופרת גלית דהן קרליבך.
הקורס מוקלט (לזמן מוגבל) וניתן בעת הצורך למשתתפי הקורס לצפייה חוזרת.

תאריך הקורס: 10.9.2024 ועד 19.11.2024 (ימי שלישי) בחוה"מ סוכות לא יתקיים שיעור
שעות: 19:00 עד 21:00
מחיר הקורס: 2,500 שקלים מחיר במכירה מוקדמת 2,100 שקלים! (ניתן לפרוס לתשלומים)
**מספר המקומות מוגבל**

הנבחרת

אורלי קסטל בלום

סופרת ועורכת זוכת פרס ראש הממשלה, פרס ספיר, פרס תל-אביב, פרס אלתרמן ופרס ניומן. ספריה תורגמו לשפות רבות ונמכרים ומוערכים ברחבי העולם.
צילום: רלי אברהמי

צרויה שלו

סופרת ועורכת ספרים. פרסמה רומנים, ספר שירה וספר ילדים. ספריה זיכו אותה בפרסים רבים, תורגמו ל-22 שפות והיו לרבי מכר בארץ ובעולם.
צילום: יונתן בלום

שהרה בלאו

סופרת, מחזאית ופובליציסטית. זוכת פרס ראש הממשלה לספרות. פירסמה אינספור סיפורים קצרים, מסות ומאמרים בבמות שונות.
צילום: איריס נשר

הילה בלום

עורכת סיפורת זה כעשרים וחמש שנה, וסופרת זוכת פרס ספיר לשנת 2021 על ספרה "איך לאהוב את בתך". ערכה עשרות ספרים ובהם ספרים שהיו לרבי-מכר וזכו בפרסים.

גיל הראבן

פרסמה שמונה עשר ספרים, יצירות שלה תורגמו לשפות שונות, זוכת פרס ספיר, פרס ראש הממשלה, ופרס הספר הזר הטוב ביותר בארה"ב.
צילום: אורן בן חקון

נועה מנהיים

עורכת, מסאית וחוקרת תרבות. ראש מחלקת ספרות עברית בהוצאת "כנרת, זמורה, דביר", מחברת הספר "הרשת התרבותית" ובעלת טור בעיתון "הארץ".
צילום: ינאי יחיאל

יערה שחורי

ד"ר לספרות מטעם האוניברסיטה העברית. סופרת ועורכת ספרות מקור בהוצאת כתר. פרסמה מאמרים ומסות על ספרות עברית ואמנות פלסטית.
צילום: גיא יחיאלי

שרי שביט

סופרת, משוררת ועורכת ספרים ותסריטים. פרסמה 2 ספרי פרוזה ו-3 ספרי שירה. זוכת פרס שירה על הדרך, מענק אקו"ם ומענק מפעל הפיס לשירה. שירים וסיפורים פרי עטה תורגמו לצרפתית, אנגלית, גרמנית והודית. עורכת את כתב העת מאזניים, אוצרת אירועי תרבות, חוקרת ספרות ומרצה לכתיבה. חברת בתוכנית יזמי התרבות DCM.
צילום: עידו לביא

גלית דהן קרליבך

סופרת, משוררת ומלמדת כתיבה מעל עשור. פרסמה 8 ספרים. בין הפרסים בהם זכתה על יצירתה נמנים פרס אקו"ם ע"ש דבורה עומר, פרס ראש הממשלה, צלש פרס ברנר, מלגת פולברייט להשתתפות בתכנית הכתיבה הבינלאומית באיווה ועוד.

ענת עינהר

סופרת, עורכת ומנחת כתיבה יוצרת. כלת פרס ספיר ביכורים ופרס ראש הממשלה. מחברת "טורפים של קיץ", "תמונות עירום" ו"אף יהודי".

המפגשים

על חשיבות התחקיר, איך הוא יכול להקים לחיים את הדמויות שלכם, לחלץ אתכם ממחסומי כתיבה וליצור את מבנה העומק של הטקסט.

צילום: ינאי יחיאל

על איזה כיסא הכי נוח לנו לשבת כשאנחנו כותבים? כתיבה בגוף ראשון שקרוב לעצמנו, כתיבה אל נמען בגוף שני, או כתיבה בגוף שלישי בלשון מספר? במפגש נחקור מתי כדאי לבחור בכל אחד מן הגופים והמבעים, מה מרוויחים או מפסידים בכל בחירה, ומהו האפקט המתקבל אצל הקורא.

צילום: עידו לביא

נדמה לנו שאנחנו כבר יודעים מה עומד לקרות בסיפור שלנו. אבל מה יקרה אם נפרוץ את הגבולות שקבענו להם ונעבור הלאה, למה שנמצא מעבר לסיפור המוכר? מה יקרה שם? מה יקרה לנו? בואו לעבור יחד את הגבול.

כניסה אל האיזורים הפחות פוטוגניים של הנפש: קנאה, בושה, כאב שנאה עצמית, ואיך ניתן להשתמש דווקא באיזורים האלו כדי להצית כתיבה עזה ואמינה.

צילום: איריס נשר

בין המוקדם למאוחר בטקסט הספרותי: נעבור על שנים עשר עקרונות או כללים לכתיבה. איך להתחיל בכלל? מה לגלות, מתי ואיך? כיצד ניתן לעניין את הקורא באמצעות slow disclosure (גילוי איטי) הדגמה לחשיבות העצומה של סדר ואופן מסירת הדברים ועוד.

צילום: רלי אברהמי

נשוחח על פתיחות כשער לעולם הסיפורי, כפיתוי, כחץ כיוון לעלילה, כחוזה עם הקוראים, וכמיקרוקוסמוס של יצירה, ונברר מה עלינו לדעת לפני שנפתח.

צילום: אורן בן חקון

כמה פעמים דמיינתם דמות לפרטי פרטים אך היא נעלמה כשהתחלתם לכתוב אותה? בשיעור זה לא נניח לדמות להתחמק. נאתר את חולשותיה, את מעלותיה ונגרום לה ללכת במלוא הדרה ישר לתוך העלילה.

על הדראפט הראשוני החלק, האינטואיטיבי. על חידוד הריפלקס והאינסטינקט בדרך אל האותנטיות של הטקסט הספרותי. ועל המעבר הסבלני מכתב יד לספר.

צילום: יונתן בלום

על כתפי ענקים. איך כותבים אל מול וביחס למה שכבר נכתב. הדף הלבן תמיד מלא ואיך אנחנו כותבים בעולם שהכל כבר ניכתב בו? איך אנחנו לומדים, מאמצים, עושים פרפרזות, גונבים ועושים מזה משהו חדש? פיקאסו אמר פעם שכל האמנים הטובים גונבים. מה זאת הגניבה הזאת ואיך היא כלי שימושי עבור כותבות וכותבים? איך אנחנו מעבדים, מצטטים, לומדות ושוכחות.

צילום: גיא יחיאלי

ועוד איך. יותר מזה: עריכה-עצמית היא חיונית לכל כותב. אבל היא גם ערמומית, מסתורית ומוגבלת. על נקודות עיוורות בכתיבה, על היחסים המורכבים שבין הספר-שבראשנו לבין הספר-שבפועל, על נחיצותה של נקודת מבט מבחוץ, ועל כמה דרכים לגדל את כתב-היד שלנו, לפני שנפקיד אותו בידי העורך.

פרטים נוספים?

השאירו לנו פרטים ונציגתנו תחזור אליכם בהקדם.


    נגישות