כל המקומות לסדנא אזלו
לכתוב זה מקצוע שאנו לומדים תוך כדי כתיבה.
סימון דה בובואר
Scroll Down

להביט פנימה

קורס בוקר!

קורס כתיבה און-ליין | סדרה של עשרה מפגשים עם נבחרת ייחודית של 10 סופרות – שיעורי "מאסטר-קלאס" שיקנו לך כלים מדויקים לכתיבה.

בכל שני ב-10:00 בבוקר, אישה אחת תוציא אותך למסע אל תוך עצמך.

אורך המפגשים כשעתיים – אשר יערכו און-ליין והם יכללו היכרות עם הסופרת, הרצאה, לימוד, התנסויות, תרגול – ושיעורי בית עליהם יתקבל משוב במייל חוזר.

השיעורים יועברו בשידור חי.
הם יוקלטו ויונגשו לזמן מוגבל עבור משתתפים שפספסו.

הרצאת בונוס: כל מה שצריך לדעת על הוצאת ספר לאור – שלבי ההוצאה לאור, הפקת ספר בהוצאה עצמית, שיווק הספר ועוד.

תאריך הקורס: 13.2.2023 ועד 24.4.2023 (ימי שני)
שעות: 10:00 עד 12:00 (קורס בוקר)

מחיר הקורס:
2,500 שקלים (ניתן לפרוס לתשלומים)

**מקומות אחרונים!**

אורלי קסטל בלום

סופרת ועורכת זוכת פרס ראש הממשלה, פרס ספיר, פרס תל-אביב, פרס אלתרמן ופרס ניומן. ספריה תורגמו לשפות רבות ונמכרים ומוערכים ברחבי העולם.
צילום: רלי אברהמי

צרויה שלו

סופרת ועורכת ספרים. פרסמה רומנים, ספר שירה וספר ילדים. ספריה זיכו אותה בפרסים רבים, תורגמו ל-22 שפות והיו לרבי מכר בארץ ובעולם.
צילום: יונתן בלום

נעה ידלין

סופרת ותסריטאית, זוכת פרס ספיר. זוכת פרס המיני-סדרה הטובה ביותר. מחברת רבי המכר "בעלת הבית", "שטוקהולם" ו"אנשים כמונו".
צילום: איריס נשר

שהרה בלאו

סופרת, מחזאית ופובליציסטית. זוכת פרס ראש הממשלה לספרות. פירסמה אינספור סיפורים קצרים, מסות ומאמרים בבמות שונות.
צילום: איריס נשר

יהודית קציר

סופרת ועורכת סדרת 'הספרנית' בהוצאת הקיבוץ המאוחד. ספריה תורגמו ל 15 שפות. זוכת פרס ראש הממשלה, פרס ויצ"ו הצרפתי, פרס היצירה הציונית ומועמדת לפרס ספיר 2013.

הילה בלום

עורכת סיפורת זה כעשרים וחמש שנה, וסופרת זוכת פרס ספיר לשנת 2021 על ספרה "איך לאהוב את בתך". ערכה עשרות ספרים ובהם ספרים שהיו לרבי-מכר וזכו בפרסים.

נועה מנהיים

עורכת, מסאית וחוקרת תרבות. ראש מחלקת ספרות עברית בהוצאת "כנרת, זמורה, דביר", מחברת הספר "הרשת התרבותית" ובעלת טור בעיתון "הארץ".
צילום: ינאי יחיאל

יערה שחורי

ד"ר לספרות מטעם האוניברסיטה העברית. סופרת ועורכת ספרות מקור בהוצאת כתר. פרסמה מאמרים ומסות על ספרות עברית ואמנות פלסטית.
צילום: גיא יחיאלי

גלית דהן קרליבך

סופרת, משוררת ומלמדת כתיבה מעל עשור. פרסמה 8 ספרים. בין הפרסים בהם זכתה על יצירתה נמנים פרס אקו"ם ע"ש דבורה עומר, פרס ראש הממשלה, צלש פרס ברנר, מלגת פולברייט להשתתפות בתכנית הכתיבה הבינלאומית באיווה ועוד.

ענת עינהר

סופרת, עורכת ומנחת כתיבה יוצרת. כלת פרס ספיר ביכורים ופרס ראש הממשלה. מחברת "טורפים של קיץ", "תמונות עירום" ו"אף יהודי".

המפגשים

על חשיבות התחקיר, איך הוא יכול להקים לחיים את הדמויות שלכם, לחלץ אתכם ממחסומי כתיבה וליצור את מבנה העומק של הטקסט.

צילום: ינאי יחיאל

כניסה אל האיזורים הפחות פוטוגניים של הנפש: קנאה, בושה, כאב שנאה עצמית, ואיך ניתן להשתמש דווקא באיזורים האלו כדי להצית כתיבה עזה ואמינה.

צילום: איריס נשר

איך בונים דמות משכנעת? מה בין דמות ספרותית ודמות בשר ודם? מה מקומם של חומרים מהמציאות שסביבנו בבניית דמות, ומה חלקו של הדמיון? מפגש סביב הדבר האחד שבלעדיו אין סיפור:
דמות חד-פעמית.

צילום: איריס נשר

בין המוקדם למאוחר בטקסט הספרותי: נעבור על שנים עשר עקרונות או כללים לכתיבה. איך להתחיל בכלל? מה לגלות, מתי ואיך? כיצד ניתן לעניין את הקורא באמצעות slow disclosure (גילוי איטי) הדגמה לחשיבות העצומה של סדר ואופן מסירת הדברים ועוד.

צילום: רלי אברהמי

כמה פעמים דמיינתם דמות לפרטי פרטים אך היא נעלמה כשהתחלתם לכתוב אותה? בשיעור זה לא נניח לדמות להתחמק. נאתר את חולשותיה, את מעלותיה ונגרום לה ללכת במלוא הדרה ישר לתוך העלילה.

נדמה לנו שאנחנו כבר יודעים מה עומד לקרות בסיפור שלנו. אבל מה יקרה אם נפרוץ את הגבולות שקבענו להם ונעבור הלאה, למה שנמצא מעבר לסיפור המוכר? מה יקרה שם? מה יקרה לנו? בואו לעבור יחד את הגבול.

על הדראפט הראשוני החלק, האינטואיטיבי. על חידוד הריפלקס והאינסטינקט בדרך אל האותנטיות של הטקסט הספרותי. ועל המעבר הסבלני מכתב יד לספר.

צילום: יונתן בלום

על כתפי ענקים. איך כותבים אל מול וביחס למה שכבר נכתב. הדף הלבן תמיד מלא ואיך אנחנו כותבים בעולם שהכל כבר ניכתב בו? איך אנחנו לומדים, מאמצים, עושים פרפרזות, גונבים ועושים מזה משהו חדש? פיקאסו אמר פעם שכל האמנים הטובים גונבים. מה זאת הגניבה הזאת ואיך היא כלי שימושי עבור כותבות וכותבים? איך אנחנו מעבדים, מצטטים, לומדות ושוכחות.

צילום: גיא יחיאלי

על איזה כיסא הכי נוח לנו לשבת כשאנחנו כותבים? כתיבה בגוף ראשון שקרוב לעצמנו, כתיבה אל נמען בגוף שני, או כתיבה בגוף שלישי בלשון מספר? במפגש נחקור מתי כדאי לבחור בכל אחד מן הגופים והמבעים, מה מרוויחים או מפסידים בכל בחירה, ומהו האפקט המתקבל אצל הקורא.

צילום: עידו לביא

ועוד איך. יותר מזה: עריכה-עצמית היא חיונית לכל כותב. אבל היא גם ערמומית, מסתורית ומוגבלת. על נקודות עיוורות בכתיבה, על היחסים המורכבים שבין הספר-שבראשנו לבין הספר-שבפועל, על נחיצותה של נקודת מבט מבחוץ, ועל כמה דרכים לגדל את כתב-היד שלנו, לפני שנפקיד אותו בידי העורך.

פרטים נוספים?

השאירו לנו פרטים ונציגתנו תחזור אליכם בהקדם.


    נגישות